Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

21 cze 2018

Alfa Romeo Giulia wygrywa XXV edycję konkursu „Compasso d’Oro ADI”.

Alfa Romeo Giulia została zwycięzcą XXV edycji konkursu „Compasso d'Oro ADI", najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie wzornictwa. Ustanowiona w 1954 roku nagroda „Compasso d'Oro ADI" jest przyznawana w oparciu o kryteria przeprowadzane przez tzw. obserwatorium Stowarzyszenia ADI, komisję, w skład której wchodzą eksperci, projektanci, krytycy, historycy oraz branżowi dziennikarze, którzy rok po roku zbierają informacje, oceniają i wybierają najlepsze produkty pod kątem designu.

Alfa Romeo Giulia wygrywa XXV edycję konkursu „Compasso d’Oro ADI”.
  • Wczoraj w Castello Sforzesco - Cortile della Rocchetta w Mediolanie, wręczona została prestiżowa nagroda, ustanowiona w 1954 roku.
  • Przy okazji ceremonii publiczność mogła podziwiać dwa samochody, które są kwintesencją sportowego ducha zapisanego w „DNA" Alfy Romeo, Giulię Quadrifoglio i 4C Spider „Italia".

Alfa Romeo Giulia została zwycięzcą XXV edycji konkursu „Compasso d'Oro ADI", najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie wzornictwa. Ustanowiona w 1954 roku nagroda „Compasso d'Oro ADI" jest przyznawana w oparciu o kryteria przeprowadzane przez tzw. obserwatorium Stowarzyszenia ADI, komisję, w skład której wchodzą eksperci, projektanci, krytycy, historycy oraz branżowi dziennikarze, którzy rok po roku zbierają informacje, oceniają i wybierają najlepsze produkty pod kątem designu.

Jak każdy samochód Alfy Romeo, także Giulia wywodzi się z doskonałej równowagi pomiędzy tradycją, osiągami, szybkością i pięknem, dzięki którym stała się najwyższym wyrazem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Jest mieszanką kanonów piękna charakteryzujących włoski styl i wyjątkowość Alfy Romeo, czyli doskonałego wyczucia proporcji, prostoty i dbałości o jakość, których efektem jest innowacyjny, wyjątkowy design, dochowujący jednak wierności niezwykle bogatej i cenionej tradycji.

Nową Giulię wyróżniają bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika, cofnięta kabina pasażerska „wsparta" na kołach oraz tylne, muskularne błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Tył samochodu, wydłużony i typowy dla samochodów z napędem na tylną oś, równoważy proporcje samochodu i gwarantuje odpowiednią ładowność. Profil ten powstał dzięki zastosowaniu napędu na tył oraz silnika i elementów mechanicznych umieszczonych między dwiema osiami, by jak najlepiej zbilansować masy.  Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi,  zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Z tych proporcji powstaje dynamiczna forma, jaką można wyczytać z elipsy, patrząc w rzucie z góry. Poza tym, zaokrąglone krawędzie oraz otulające słupki nadają samochodowi smukłości, tworząc kształt „kropli", która przypomina jedno z najpiękniejszych aut wszech czasów: Giuliettę Sprint.

Drugi aspekt włoskiego stylu to prostota, za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu. To właśnie styl ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która podkreśla elegancję form oraz wyrafinowany gust „Made in Italy". Ta idea i podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego też nowa Giulia jest jednoznacznie identyfikowalna, a to dzięki kilku prostym cechom: „wyrzeźbionym" liniom na bokach, które zaznaczają drzwi i otaczają klamki oraz - rzecz jasna - legendarnemu, charakterystycznemu trójkątnemu grillowi (Trilobo) na masce, który jest być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji. Nieodłączną charakterystyką włoskiego stylu jest wysoka jakość powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów wzdłuż bryły. Końcowym efektem jest nowa Giulia o plastycznym kształcie, który przypomina dużego,majestatycznego kota, uchwyconego tuż przed skokiem.

Zasadniczym podmiotem designu nowej Giulii, wokół którego skupiło się projektowanie samochodu, jest kierowca. Wnętrze, które jest czyste i proste w formie,  podkreśla przyjemność prowadzenia tego samochodu, o czym świadczy chociażby efektownie ułożony tunel środkowy, deliatnie wygięta deska rozdzielcza i kierownica, na której zebrane są wszystkie przyciski sterowania, zaprojektowana tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy.  Wszystko to zostało wykonane z użyciem wysokiej jakości materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, aby poczuć że zostały wykonane z najwyższym kunsztem.

Wręczenie prestiżowej nagrody odbyło się wczoraj w Castello Sforzesco - Cortile della Rocchetta w Mediolanie, gdzie publiczność mogła podziwiać Alfę Romeo Giulię Quadrifoglio, najmocniejszego w historii marki sedana przeznaczonego do użytku cywilnego oraz ekskluzywne 4C Spider ze specjalnej serii „Italia".
Ten pierwszy samochód ma w całości wykonany z aluminium silnik V6 BiTurbo benzyna o mocy 510 KM i 600 Nm, który może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii - 2,99 kg/KM - dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonany jest również dach, pokrywa silnika, aerodynamiczny przedni wysuwany spoiler, tylny dyfuzor z czterema rurami wydechowymi oraz boczne elementy carbonowe umieszczone powyżej bocznych spojlerów progowych.
Alfa Romeo 4C Spider „Italia" jest to seria specjalna, która wyróżnia się kolorem nadwozia Blu Misano i dodatkami na zderzaku wykonanymi z błyszczącej czerni, które występują tylko w 108 egzemplarzach tej kolekcjonerskiej wersji. Patrząc z zewnątrz z kolei, na pierwszy plan wysuwają się asymetryczne, pięcioramienne felgi aluminiowe, 18" z przodu i 19" z tyłu oraz żółte zaciski hamulcowe nawiązujące kolorem do przeszyć na siedzeniach, desce rozdzielczej, kierownicy i panelach drzwi. Z boku natomiast widoczna jest trójkolorowa naklejka „Spider Italia". Wyposażenie seryjne 4C Spider „Italia" obejmuje podwójną rurę wydechową Akrapovič wykonaną z tytanu z funkcją dual mode i ramkę z włókna węglowego. Dopełnieniem wyposażenia jest nagłośnienie Hi-Fi premium Alpine z subwooferem, numerowana tabliczka na tunelu środkowym oraz wstawka w desce rozdzielczej ze specjalną grafiką „Italia". 

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ