10 lipca 2015

Alfa Romeo gwiazdą „XXXIV Cesana-Sestriere”.

  • Trzeci rok z rzędu FCA jest głównym sponsorem i dostawcą samochodów dla wydarzenia poświęconego pamięci Avvocato Giovanni Agnelli.
  • W najbliższy weekend odbędą się wyjątkowe ze względu na historię, urok i znaczenie włoskie wyścigi górskie samochodów zabytkowych, w ramach eliminacji do Mistrzostw Włoch i Europy, zorganizowane przez Automobile Club Torino.
  • Również w tym roku zostanie zorganizowana parada „Cesana-Sestriere Experience-Memorial Gino Macaluso". Weźmie w niej udział bezcenny samochód pochodzący z odnowionego Muzeum w Arese: 1900 Sport Spider.
  • U boku tego unikatowego egzemplarza pojawią się Alfy Romeo Giulietty i 4C Spider, potwierdzając nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi  produkowanymi aktualnie.

W sobotę 11 i w niedzielę 12 lipca br. odbędzie się „XXXIV Cesana-Sestriere" zorganizowany przez Automobile Club Torino w ramach eliminacji do Mistrzostw Włoch i Europy wyścigów górskich samochodów zabytkowych.
Po ogromnym sukcesie poprzednich dwóch edycji, powraca na tę samą trasę fascynujący, dynamiczny konkurs elegancji „Cesana-Sestriere Experience-Memorial Gino Macaluso".
Trasa jest ta sama, na której od 1961 do 1992 rozgrywały się kolejne edycje, które rozsławiły wyścigi w całej Europie: to wyjątkowa i malownicza trasa o długości 10,4 km po krętych górskich drogach, która od 1300 m n.p.m. w Cesana Torinese wznosi się do 2035 m w Sestriere, znanego celu podróży turystów z całego świata zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Uczestnicy dynamicznego konkursu elegancji będą mierzyć się z trasą dwa razy: raz w sobotę, przed wyścigami i drugi raz w niedzielę rano, tak by mogły ich podziwiać tysiące fanów.
Gwiazdą specjalną wydarzenia będzie w tym roku Alfa Romeo 1900 Sport Spider, należąca do odnowionego niedawno Muzeum marki w Arese. Jest to samochód wyścigowy o masie 880 kilogramów oraz wyjątkowo efektywnej aerodynamice, wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1900 z dwoma wałkami rozrządu i suchą miską olejową. Samochód osiąga moc maksymalną 138 KM i rozpędza się do 220 km/h. „1900-ka SS" wyposażona jest w 5-stopniową skrzynię biegów i most tylny typu De Dion: osiągi i łatwość prowadzenia porównywalne są z nowoczesnymi samochodami, auto szybko reagujące na działania kierowcy i dobrze trzyma się drogi. Projekt auta powstał w studio Bertone i oddaje „dynamizm" typowy dla wszystkich Alf Romeo.
U boku tego unikatowego egzemplarza z Muzeum Alfy Romeo pojawi się również nowa Giulietta i fascynująca Alfa 4C Spider, co potwierdza nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji. Pierwszy samochód to kompaktowy hatchback o niepowtarzalnym włoskim wzornictwie, który zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi i wyposażenie, natomiast drugi to najnowsza wersja „otwartego na niebo" supersamochodu 4C, kwintesencji sportowego ducha marki, który łączy zapierający dech w piersi styl z doskonałymi osiągami.

Wśród licznych wydarzeń na szczególną uwagę zasługuje odnowienie Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazwane „ Wehikułem czasu ", które kilka dni temu otworzyło swoje podwoje dla szerokiej publiczności. Dokładnie 24 czerwca br., w dniu 105. urodzin marki, w Muzeum odbyła się emocjonująca światowa premiera: debiut nowej Alfy Romeo Giulii. W Arese wystawionych jest 69 modeli, które najbardziej wpłynęły nie tylko na ewolucję marki, ale na całą historię motoryzacji: od pierwszego samochodu A.L.F.A., o mocy 24 KM, do legendarnych zwycięzców wyścigu Mille Miglia, takich jak model 6C 1750 Gran Sport Tazio Nuvolari, od 8C Touring do Grand Prix 159 „Alfetta 159" Mistrza Świata Formuły 1 z Juanem Manuelem Fangio za kierownicą, od Giulietty, kultowego samochodu lat 50. do 33 TT 12.
Więcej informacji oraz godziny otwarcia podane są na stronie www.museoalfaromeo.com

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia


Pobierz

Zdjęcia powiązane


Załączniki