04 lutego 2019

Alfa Romeo i Sauber podejmują wspólną walkę o ambitne wyniki jako „Alfa Romeo Racing”.

Do tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1 powrócą słynne w świecie sportowej rywalizacji  dwie marki: Alfa Romeo i Sauber, które pojawią się na międzynarodowych torach, prowadzone przez Kimi Räikkönenena, Mistrza Świata z 2007 roku oraz młodego Włocha Antonio Giovinazziego, występujących w zespole „Alfa Romeo Racing", zastępującym ten zeszłoroczny  „Alfa Romeo Sauber F1 Team".

Zaledwie w rok od powstania 24 czerwca 1910 roku, Alfa Romeo oficjalnie zadebiutowała w świecie wyścigów, zwyciężając w pierwszych cyklicznych zawodach w Modenie. Od tamtej pory, jej sportowa historia wzbogaciła się o zwycięstwa oraz miejsca na podium w różnych międzynarodowych mistrzostwach, w tym w Formule 1.
W 2019 roku samochody „Alfa Romeo Racing" będą rywalizować pod sztandarem „Quadrifoglio", symbolu, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo.
Współdziałanie Alfy Romeo i Sauber rozpoczęło się w 2018 roku, kiedy to Alfa Romeo wystąpiła w charakterze sponsora tytularnego, a w ostatnim roku, team poczynił duże postępy, kończąc mistrzostwa na ósmym miejscu. Współpraca została niedawno przedłużona i rozszerzona, zachowując niezmienioną i niezależną własność oraz zarządzanie Sauberem. Jako „Alfa Romeo Racing", obie firmy mają wspólny cel: osiągnięcie ambitnych celów, zdobywając szczyty w wyścigach sportowych.

Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing:
„Z niezwykłą przyjemnością ogłaszamy nasz udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 2019, pod nową nazwą „Alfa Romeo Racing". Od początku współpracy z naszym sponsorem tytularnym Alfą Romeo, czyli od 2018 roku, dokonaliśmy znaczących postępów technicznych, handlowych i sportowych. Wyniki wynagrodziły nasz ogromny wysiłek i dały silną motywację wszystkim członkom zespołu zarówno tym na torze, jak i w siedzibie głównej w Szwajcarii. Zamierzamy nadal rozwijać każdy obszar aktywności zespołu, rozwijając naszą wspólną pasję, jaką są wyścigi, technologia i design".

Mike Manley, dyrektor generalny FCA:
„Alfa Romeo Racing to nowa nazwa, ale może już pochwalić się długim pasmem sukcesów w Formule 1. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Sauberem w kontynuowaniu tradycji opartej na doskonałości technicznej i włoskim stylu, które wyróżniają markę Alfa Romeo na wyżynach sportowej rywalizacji. Nie ma wątpliwości: z Kimi Räikkönenem i Antonio Giovinazzim za kierownicą oraz doświadczeniem Alfy Romeo i Saubera będziemy ścigać się, by pokazać się z jak najlepszej strony".

Marka Alfa Romeo.
Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.
W każdej Alfie Romeo, technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki: każdy detal jest istotny, design to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnąć nowego ducha w Alfę Romeo i wydobyć jej ponadgraniczny urok to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA. Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od ponad stu lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „Mechaniki emocji" oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki. Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną doskonałości technicznej i kreatywności Włoch. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.

Grupa Sauber.
Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiającym się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzającym testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 450 pracowników.
Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw, takich jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w tegorocznych Mistrzostwach w zespole Alfa Romeo Racing.

 

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia powiązane


Załączniki