Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

09 maj 2018

Alfa Romeo na Giro d’Italia 2018.

Alfa Romeo jest po raz pierwszy oficjalnym partnerem Giro d'Italia, towarzysząc sportowcom podczas zawodów na całej długości trasy z flotą samochodów złożoną z modeli Stelvio i Giulia. Pierwszy z samochodów to SUV wyposażony w silnik 2.2 Turbo Diesel o mocy 210 KM, zestawiony z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów AT8 i napędem na cztery koła Q4, a drugi to sedan o takich samych cechach technicznych w wersji wyposażenia „Veloce".

  • Modele Alfy Romeo: Stelvio i Giulia, oficjalne samochody, gwiazdami „Corsa Rosa", wyścigu, który przed dotarciem do Włoch, pokonał pierwsze trzy izraelskie etapy.
  • Współpraca dwóch symboli reprezentujących na świecie włoski styl, przyciągnęła rozentuzjazmowanych kibiców obserwujących zmagania 175 kolarzy.
  • Na dwudziestu jeden etapach i ponad 3500 kilometrach fani mogą podziwiać także dwa modele Alfy Romeo, które odzwierciedlają wartości marki.
  • Wśród tłumu publiczności „Mechanika emocji" Alfy Romeo połączy się z „Nieskończoną miłością" Giro d'Italia.

Alfa Romeo jest po raz pierwszy oficjalnym partnerem Giro d'Italia, towarzysząc sportowcom podczas zawodów na całej długości trasy z flotą samochodów złożoną z modeli Stelvio i Giulia. Pierwszy z samochodów to SUV wyposażony w silnik 2.2 Turbo Diesel o mocy 210 KM, zestawiony z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów AT8 i napędem na cztery koła Q4, a drugi to sedan o takich samych cechach technicznych w wersji wyposażenia „Veloce". Giulia Veloce chlubi się sławetną nazwą wpisującą się w tradycję Alfy Romeo: nazwa „Veloce" pojawiła się w 1956 roku razem z Giuliettą i od sześćdziesięciu lat wyróżnia najbardziej sportowe i wyjątkowe wersje marki. Samochody te doskonale wpisują się w ekscytujący i przepełniony rywalizacją scenariusz Giro d'Italia.
W tej edycji sławna „Corsa Rosa" numer 101 przewiduje dwadzieścia jeden etapów. Rozpoczęła się 4 maja w Jerozolimie, by po 3562,9 kilometrach zakończyć się w niedzielę 27 maja wyjątkowo w Rzymie.

Będzie to Giro, które zapisze się w historii, ponieważ po raz pierwszy wielki etapowy wyścig wyjedzie poza Europę, by zakończyć się w stolicy Włoch, co do tej pory miało miejsce tylko trzy razy: w roku 1911, 1950 i 2009. Po dniu transferu, wczoraj kolarze zmierzyli się ze 198 kilometrami pierwszego włoskiego etapu z Katanii do Caltagirone. Podwójne zwycięstwo uzyskał Elia Viviani, który w ten sposób zdobył cyklamenową koszulkę. Różową koszulkę założył Australijczyk Rohan Dennis, a za kolejnego zwycięzcę można uznać izraelską publiczność, która masowo przybyła oglądać Giro.

Entuzjazm, który od zawsze związany jest z wyścigami, stanowi wyjątkową okazję do przybliżenia tysiącom fanów Alfy Romeo Stelvio i Alfy Romeo Giulii, samochodów, które stały się nowymi wzorcami marki. Stelvio jest pierwszym SUV-em w ponad 100-letniej historii marki, który przeformułował zasady w tej kategorii, ustanawiając nowe punkty odniesienia pod względem osiągów, natomiast Giulia to sportowy sedan, w którym funkcjonalne i dynamiczne piękno łączą się w całość, by wydobyć doskonałe osiągi.
Pasja, sportowy charakter i rywalizacja to kluczowe słowa, by opisać naturalne podobieństwo pomiędzy Alfą Romeo i kolarstwem, wartości, które można będzie zaobserwować wzdłuż trasy wyścigu, będącego od początku wielkim sportowym wydarzeniem wciągającym i zachwycającym  widzów.

Niezwykle szybkie czasówki oraz bardzo wymagające etapy górskie: to właśnie te próby wpływają na końcowy sukces i od 101 edycji stanowią tło tych legendarnych sportowych zmagań. To właśnie takie zróżnicowane próby niestrudzenie podejmują kolarze, cały czas zwiększając swoje wysiłki. W ten sam sposób samochody Stelvio i Giulia prezentują swoją doskonałość techniczną, w 100% Made in Italy, czy ścigając się z czasem, o czym świadczą rekordy ustanowione na torze Nürburgring przez wersje Quadrifoglio, czy łatwo radząc sobie na różnego rodzaju trasach. Jest to zasługą również innowacyjnego system napędu 4x4 z technologią Q4, zaprojektowanego do sterowania napędem samochodu w czasie rzeczywistym, pozwalającym zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa.

Pozostała zawartość