Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

11 gru 2017

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Jazdy testowe dla międzynarodowych mediów.

„Quadrifoglio" po raz pierwszy również, jako SUV. Stelvio Quadrifoglio to nowy model z wieloma funkcjami i elementami z klasy wyższej, który natychmiast stał się nowym punktem odniesienia w segmencie marek Premium w kategorii kompaktowych SUV-ów. Dzięki swojemu doskonałemu wzornictwu, osiągom i technologii, Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em w swojej klasie, pobijając rekord okrążenia na kultowym torze Nürburgring, w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Jazdy testowe dla międzynarodowych mediów.

Produkt.
„Quadrifoglio" po raz pierwszy również, jako SUV.

Stelvio Quadrifoglio to nowy model z wieloma funkcjami i elementami z klasy wyższej, który natychmiast stał się nowym punktem odniesienia w segmencie marek Premium w kategorii kompaktowych SUV-ów. Dzięki swojemu doskonałemu wzornictwu, osiągom i technologii, Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em w swojej klasie, pobijając rekord okrążenia na kultowym torze Nürburgring, w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.

Stelvio Quadrifoglio dostępny jest z najmocniejszym aluminiowym silnikiem benzynowym 2.9 V6 Bi-Turbo (z podwójną turbiną), opracowanym z wykorzystaniem technologii Ferrari i inżynieryjnego know-how, zapewniając maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i generując maksymalny moment obrotowy 600 Nm z 2500 do 5000 rpm. Ta jednostka silnikowa dostępna jest ze specjalnie skalibrowaną ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia zmianę przełożeń w ciągu zaledwie 150 milisekund w trybie Race (wyścig). Ponadto, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy, model wyposażono standardowo w aluminiowe manetki (łopatki - do zmiany manualnej biegów) zintegrowane z kolumną kierownicy.

Wydajność silnika jest znakomita: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i najlepsza w swojej klasie prędkość maksymalna 283 km/h. Sportowy SUV Alfa Romeo jest również niesamowicie ekonomiczny pod względem emisji i zużycia paliwa: dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi wyłączania cylindrów i funkcji „sailing", dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency.
Po raz pierwszy silnik benzynowy o mocy 510 KM 2.9 V6 Bi-Turbo połączony jest z innowacyjnym systemem napędu na wszystkie koła Q4 (AWD), gwarantującym bezkonkurencyjną wydajność, przyczepność, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo we wszystkich sytuacjach na drodze bez względu na panujące warunki.

Co więcej, Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w ekskluzywną jednostkę sterującą zwaną Domain Chassis AlfaTM stanowiącą tzw. „mózg" i jako jedyny SUV w swojej klasie zapewnia w standardzie mechanizm różnicowy AlfaTM Active Torque wspomagający moment obrotowy. Standardowym wyposażeniem jest także innowacyjne, aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension - system, który aktywnie i nieustannie kontroluje zawieszenia i amortyzatory, dopasowując je do obecnie panujących warunków na drodze. Nie wspominając już o tym, że Stelvio Quadrifoglio gwarantuje nienaganną obsługę i komfort dzięki zastosowanym układom zawieszenia  AlfaLinkTM: z przodu ma podwójny system wahaczy z półwirtualną osią skrętną, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe MultiLink. W każdej sytuacji i przy wszystkich prędkościach jazda SUV-em Quadrifoglio o najbardziej bezpośrednim stosunku skrętu 12,1:1 (najlepszy wynik w kategorii SUV) jest swobodna i instynktowna.

Stelvio Quadrifoglio ma 2 najlepsze parametry w swojej klasie, które czynią z niego najbardziej wydajnego SUV-a w swoim segmencie: przy masie własnej wynoszącej 1830 kg, model ten ma najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (3,6 kg/KM) i najlepszą moc właściwą (176 KM/l). Te niesamowite wyniki, kojarzone z wielką przyjemnością jazdy za kierownicą, zostały osiągnięte dzięki doskonałemu rozkładowi masy pomiędzy dwie osie i zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe w wale karbowym i aluminium zastosowane w silniku, zawieszeniach, hamulcach, drzwiach, nadkolach, masce i pokrywie bagażnika.

Kolejną wyjątkową cechą Stelvio Quadrifoglio jest jego innowacyjny, elektromechaniczny zintegrowany układ hamulcowy (IBS) - patent Alfy Romeo, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Giulia - stając się nowym punktem odniesienia pod względem szybkości reakcji, długości hamowania (skraca czas hamowania) bez względu od nawierzchni drogi i zmniejszenia masy w porównaniu do konwencjonalnego układu hamulcowego.

Po premierze dostępne będą również na życzenie jeszcze bardziej efektywne ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe.

Ekstremalne osiągi i najnowocześniejsza technologia są wyraźnie odzwierciedlone w wyjątkowym stylu Stelvio Quadrifoglio, najdoskonalszej ekspresji włoskiego wzornictwa połączonego z unikalną stylistyką Alfy Romeo, i doskonałym współgraniu formy i funkcji, w masywnym, ale i jednocześnie zmysłowym nadwoziu. Najbardziej charakterystycznymi cechami wersji Quadrifoglio jest maska samochodu ​​ze strukturalnymi wlotami powietrza do chłodzenia potężnego silnika, sportowe spoilery boczne i masywne nadkola w kolorze nadwozia oraz tylny dyfuzor z czteroma końcówkami wydechu.

Ten sam sportowy duch marki z domieszką typowo włoskiej elegancji znajduje się również we wnętrzu, które zostało „skrojone na miarę", niczym wykwintny i elegancki garnitur uszyty na specjalne zamówienie z zastosowaniem najlepszych materiałów o  wysokiej jakości: włókno węglowe, tapicerka naturalna ze skóry i Alcantary. A w centralnej części deski rozdzielczej wbudowano wyświetlacz o przekątnej 8,8" AlfaTM Connect 3D NAV". Dodatkowo infotaiment system jest kompatybilny z nowym systemem audio zawierający system informacyjno-rozrywkowy Apple CarPlay lub Android Auto wprowadzającym do samochodu to, co najlepsze z Google.

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ