Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

30 lip 2019

FCA Heritage na festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days na zamku Schloss Dyck.

Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days w dniach od 2 do 4 sierpnia br. na zamku Schloss Dyck, Dział Heritage FCA zaprezentuje na swoim stoisku kilka cennych, klasycznych samochodów marki Abarth i Alfa Romeo, a także dwa kultowe, zabytkowe spidery Fiata.

FCA Heritage na festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days na zamku Schloss Dyck.

Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days w dniach od 2 do 4 sierpnia br. na zamku Schloss Dyck, Dział Heritage FCA zaprezentuje na swoim stoisku kilka cennych, klasycznych samochodów marki Abarth i Alfa Romeo, a także dwa kultowe, zabytkowe spidery Fiata.
Gościem honorowym będzie znany kierowca rajdowy F1, Arturo Merzario.
Wystawę uzupełnią modele Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Abarth 595 esseesse i Fiat 124 Spider z aktualnej produkcji.

Zbliża się samochodowe „garden party" w Schloss Dyck: zabytkowym zamku w pobliżu Düsseldorfu. W dniach  od 2 do 4 sierpnia odbędą się Classic Days, podczas których FCA Heritage, dział Fiat Chrysler Automobiles  zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego marek FCA, zaprezentuje na swoim stoisku osiem wyjątkowych zabytkowych modeli.  Alfa Romeo pokaże trzy legendarne samochody zabytkowe: Tipo 33TT12, zwycięzcę mistrzostw w 1975 r., pochodzącego z kolekcji  FCA Heritage, i dwie przedwojenne „perełki": 6C 1750 GS (1930) i 8C 2300 Touring Spider (1934).
Obok nich, Alfa 6 (1979) wykorzystywana jako „safety car " na torze Spa-Francorchamps aż do 1988 roku. Markę ze znakiem Skorpiona reprezentują natomiast Abarth 2000 Sport Spider (1968), zwycięski samochód sportowy z lat 60., który triumfował w najważniejszych wyścigach na czas na torach ze wzniesieniami , oraz niepowtarzalny Fiat Abarth 1000 TCR (1971). Natomiast marka Fiat przywoła miły powiew lata, prezentując Fiata 124 Sport Spider (1966) i Fiata Dino Spider (1972) w wersji kabriolet.

Na stoisku FCA Heritage, właściciele zabytkowych samochodów marek Abarth, Alfa Romeo, Fiat i Lancia będą mogli zaznajomić się z ofertą usług FCA Heritage obejmującą profesjonalną renowację samochodów i wystawianie certyfikatów autentyczności.
Obok samochodów zabytkowych zostaną zaprezentowane trzy modele z aktualnej  produkcji: Abarth 595 esseesse, w którym marka wraca do swoich historycznych sukcesów z lat 60.; Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio która, oferując moc 510 KM, należy do kategorii SUV-ów Premium o niezwykłych osiągach oraz  Fiat 124 Spider, idealny kabriolet, aby stylowo cieszyć się latem.

Odwiedzany przez prawie 30 000 gości, festiwal Schloss Dyck Classic Days to jedna z największych tego typu imprez w Niemczech.  Zwiedzający mogą podziwiać zabytkowe samochody, uczestniczyć w wykładach, konkursach elegancji i jazdach demo na torze o długości prawie trzech kilometrów. 

FCA Heritage - zabytkowe samochody włoskich marek Fiat Chrysler Automobiles.
FCA Heritage obejmuje wszystkie działania dotyczące samochodów zabytkowych marek  Fiat, Abarth, Alfa Romeo i Lancia, umożliwiając pasjonatom i właścicielom włoskich aut kolekcjonerskich dostęp do kompletnych usług, jak uzyskanie  certyfikatów  pochodzenia oraz dedykowany newsletter (www.fcaheritage.com). FCA Heritage oferuje ponadto ekskluzywne renowacje, certyfikaty autentyczności i sprzedaż zabytkowych modeli odrestaurowanych w swoich warsztatach. Nowy FCA Heritage HUB w Turynie jest dedykowany samochodom zabytkowym, pokazowym i prototypom marek Abarth, Fiat i Lancia. Ponadto, Muzeum Historii Alfa Romeo tzw. „Wehikuł Czasu" (www.museoalfaromeo.com), czeka na pasjonatów marki w dawnym zakładzie w Arese.

Alfa Romeo Tipo 33TT12 (1975).
Ex kierowca Formuły 1, Arturo Merzario jest od wielu lat gościem festiwalu Classic Days. Także w tym roku, nie zabraknie 76-letniego włoskiego kierowcy, który poprowadzi jeden lub dwa samochody wyścigowe. Wśród nich, Alfa Romeo Tipo 33TT12, za kierownicą której Merzario i jego koledzy z zespołu Jacques Laffite, Derek Bell i Henri Pescarolo zapewnili Alfie Romeo zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Konstruktorów w 1975. Samochód należy do kolekcji  FCA Heritage i jest przechowywany w Muzeum Historii Alfa Romeo w Arese koło Mediolanu. Tipo 33TT12  jest modyfikacją Tipo 33, którą dział wyścigów Alfa Romeo Autodelta przygotował na Mistrzostwa Świata Superprototypów. Sufiks w nazwie (TT12) jest odniesieniem do najważniejszych komponentów technicznych samochodu: TT oznacza „Telaio tubolare" (przestrzenna rama), a numer 12 odnosi się do silnika dwunastocylindrowego umieszczonego w części tylnej dostarczającego moc 331 kW (450 KM),  dzięki nietypowemu kątowi nachylenia  wynoszącemu 180o, czterem zaworom na cylinder, wtryskiwaczowi benzyny  Lucas i zapłonowi Dinoplex pochodzącemu z Formuły 1.

 

Pozostała zawartość