Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

05 lip 2019

FCA What’s Behind – odcinek 3: tor testowy Balocco.

Pierwsze odcinki projektu FCA What's Behind opowiadały o testach samochodów przeprowadzanych w arktycznych temperaturach w Arjeplog, w Szewcji i w gorącym klimacie Upington, w RPA.

FCA What’s Behind – odcinek 3: tor testowy Balocco.
  • Trzeci odcinek prezentuje kultowy ośrodek doświadczalny Grupy FCA, czynny 24 godziny na dobę, w którym przeprowadza się 200 000 godz. testów rocznie.
  • Wszystkie udogodnienia pozwalają wykonać symulację - podczas testów trwających pięć miesięcy - dziesięciu lat życia każdego pojazdu w celu uzyskania najwyższych standardów w zakresie jakości, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu.
  • Ośrodek uruchomiony w 1962 r., był wielokrotnie rozbudowywany: dzisiaj jest renomowanym centrum badawczo-rozwojowym i miejscem wielu imprez i międzynarodowych prezentacji.

Pierwsze odcinki projektu FCA What's Behind opowiadały o testach samochodów przeprowadzanych w arktycznych temperaturach w Arjeplog, w Szewcji i w gorącym klimacie Upington, w RPA.
W trzecim odcinku, FCA otwiera drzwi Balocco Proving Ground, jednego z największych ośrodków badawczo-rozwojowych na świecie: położonego na obszarze ponad 6 km2  w północnych Włoszech, wśród pól uprawnych w połowie drogi między Turynem a Mediolanem.  Ośrodek, zainaugurowany w 1962 r. przez Alfę Romeo, z biegiem lat rozwijał się i powiększał zarówno jeśli chodzi o tory testowe, jak i strukturę. 

Od zawodów po auta do codziennego użytku.
Początkowy projekt przewidywał tor główny, obecnie Misto Alfa Romeo, wykonany inspirując się torami Mistrzostw Świata Formuły 1: z toru wyścigowego w Monzy zaczerpnięto wielki zakręt, zwany dzisiaj zakrętem Biassono, i pierwszy z dwóch zakrętów Lesmo, natomiast z holenderski tor w Zandvoort, zainspirował projekt wirażu Hugenholtzbocht. Do działalności ściśle związanych z produkcją seryjną, do jakich tor był specjalnie zaprojektowany, dołączała się w przeszłości działalność Autodelta, działu zajmującego się wyścigami  Alfa Romeo: w Balocco. Przygotowano faktycznie wiele aut wyścigowych marki Alfa Romeo, które zwyciężały później na prestiżowych międzynarodowych torach.

Dziesięć lat w pięć miesięcy.
Obecnie centrum doświadczalne dysponuje 26 różnymi torami, o łącznej długości 80 km, z ponad 50 różnymi nawierzchniami. Oprócz Misto Alfa Romeo, ośrodek ma tory niezbędne do kompletnego rozwoju samochodów, od wysokiej prędkości po off-road, aż po niską przyczepność.  Nie brakuje różnego rodzaju komór klimatycznych, przejazdów przez wodę, warsztatów, magazynów, stacji paliw, myjni samochodowych; dzięki dostępnym zasobom i strukturom. Tor testowy w Balocco jest czynny 24 godziny na dobę i w ciągu roku wykonuje się tam 200 000 godzin testów. Niezwykłą wartością dodaną podczas projektowania i testowania pojazdów w ośrodku wyposażonym we wszystkie udogodnienia jest możliwość wykonania w ciągu pięciu miesięcy specjalnych testów i symulacji odzwierciedlających dziesięć lat eksploatacji pojazdu, jeśli chodzi na przykład o zużycie hamulców, zawieszenia i części mechanicznych.

Działalność 360° w jednym z „bijących serc" Grupy FCA.
Oczywiście, oprócz przeprowadzania testów niezawodności i trwałości, w Balocco przygotowuje się przede wszystkim projekty:  to tutaj od modelu CAD przechodzi się do prototypów fizycznych. Następnie analizuje się i ocenia różne rozwiązania techniczne, opracowuje poszczególne systemy pojazdu i mierzy osiągi.  Można wykonać różnorodne testy porównawcze i benchmarking. I nie tylko. Balocco to również prestiżowa siedziba, w której odbywają się kursy jazdy i międzynarodowe imprezy.

 

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ