16 stycznia 2017

Na NAIAS w Detroit marka Mopar świętuje 80 lat istnienia.

  • W 2017 roku przypada osiemdziesiąta rocznica istnienia marki Mopar.
  • Wystawa w NAIAS inauguruje całoroczne obchody tej rocznicy.
  • Ewolucja marki, od producenta środków przeciw zamarzaniu, po globalną obsługę, od części zamiennych, poprzez akcesoria, aż po obsługę klienta.
  • Mopar występuje na ponad 150 rynkach całego świata z ponad 500 000 oryginalnymi częściami zamiennymi.
  • Mopar obsługuje klientów Fiat Chrysler Automobiles przez cały okres eksploatacji samochodu.

Nazwa Mopar®, proste połączenie wyrazów „Motor" i „Parts", oficjalnie powstała 1 sierpnia 1937 roku, wraz z wprowadzeniem na rynek płynu przeciw zamarzaniu, ale tak naprawdę zapisała się w historii lat 60. XX wieku dzięki sukcesowi amerykańskich samochodów wyścigowych, w erze tzw. muscle car. Wraz z samochodami Dodge i Plymouth Mopar® wprowadził swoją pierwszą linię części zamiennych, nazwaną Mopar Performance Parts, specjalnie opracowaną w celu zmaksymalizowania osiągów samochodów wyścigowych. Sława  marki osiągnęła taki rozmiar, że końcem dekady właściciele nazywali swoje samochody „automobili Mopar".
Odtąd marka rozrastała się, obejmując również obsługę techniczną i wsparcie dla kKenta, a dzisiaj jest Oficjalnym Partnerem Serwisowym marek Fiat Chrysler Automobiles FCA na całym świecie.
„Mopar odgrywa niepowtarzalną rolę w świecie motoryzacji, mogąc pochwalić się „zauważalnością", szerokim zasięgiem usług oraz nieporównywalną z jakąkolwiek inną firmą zajmującą się obsługą i częściami zamiennymi z tej branży,pasją" - powiedział Pietro Gorlier, szef Parts and Service Mopar FCA - Global. „Zaczynaliśmy, jako producent środków przeciw zamarzaniu, a dzisiaj Mopar jest obecny w ponad 150 krajach, zapewniając części zamienne, akcesoria, usługi oraz obsługę Klienta przez cały okres eksploatacji samochodu ".
W ostatnich dziesięciu latach Mopar wprowadził kilka ważnych innowacji, wśród których na szczególną uwagę zasługuje stworzenie w 2008 roku u Dealerów FCA usługi Mopar Express Lane, oferującej szybkie usługi, typu wymiana oleju. Aktualnie usługi te oferowane są w ponad 1000 punktach serwisowych w samych tylko Stanach Zjednoczonych i w ponad 1750 punktach otwartych w ponad 20 krajach na całym świecie.

W Stanach Zjednoczonych trwa budowa dwóch nowych Mopar Parts Distribution Center (PDC), centrów, które dołączą do aktualnej sieci złożonej z ponad 50 ośrodków dystrybucji części zamiennych, dostarczających ponad 500 000 oryginalnych części zamiennych gamy Mopar.
Mopar był również pionierem we wprowadzaniu licznych nowinek do swojej branży, w tym pierwszych aplikacji mobilnych na smartfona, obsługujących informacje na temat samochodów, bezprzewodowych ładowarek oraz dynamicznej obsługi przeprowadzanej w serwisie na tablecie, nazwanej wiADVISOR. Mopar wyprodukował ponadto limitowaną serię pojazdów w całości zbudowanych w we własnej fabryce, począwszy od Mopar '10 Challenger. Od tamtej pory, każdego roku Mopar wypuszcza edycję specjalną. Ostatni, Mopar '16 Ram Rebel, od 2010 roku sprzedał się w liczbie 3650 egzemplarzy. Jeśli chodzi o produkty, Mopar we współpracy z Jeepem®, stworzył nową linię akcesoriów Jeep Performance,  oferującą fanom terenowej jazdy części zamienne przeznaczone dla osób lubiących przygody. Końcem 2016 roku na rynku pojawiły się nowe zestawy Crate HEMI® Engine Kit, umożliwiające miłośnikom zastosowanie nowoczesnej mocy HEMI w „wielkich klasykach", pochodzących z 1975 roku lub jeszcze wcześniejszych.

Obchody 80. rocznicy marki Mopar.
Przez cały 2017 rok marka Mopar obchodzić będzie 80. rocznicę istnienia, przygotowując moc atrakcji, w tym samochody w limitowanej edycji, usługi tematyczne, oferty na części zamienne zarezerwowane dla Klientów, specjalną kolekcję merchandisingową, imprezy, święta oraz wiele innych.
Obchody rozpoczynają się od North American International Auto Show (NAIAS) 2017, trwającej obecnie i kończącej się 22 stycznia w Detroit wystawy. W kontekście międzynarodowej ekspansji marki, światowi liderzy tej branży oraz media będą mieli nie tylko okazję uczestniczenia w inauguracji urodzin Mopar, które będą trwały cały rok, ale będą mogli również odwiedzić specjalną wystawę tematyczną Mopar Garage NAIAS.

Mopar: wieloletnia historia, która podbiła Europę.
Od 2012 roku marka Mopar działa na terenie EMEA obok marek FCA i jest jedyną dokładnie „znającą" każdy szczegół modelu oraz zajmującą się wszystkich potrzebami Klienta zarówno w chwili zakupu samochodu, jak i w kolejnych fazach, dopasowując do niego odpowiednie usługi i ekskluzywne akcesoria. Jego misja ujęta jest w nowym tag-line „At your service", mówiącym o ewolucji pozycjonowania marki i pojawi się we wszystkich komunikatach służbowych, usługach i produktach. Zresztą, historia Mopar oparta jest właśnie na trosce o samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze marki FCA, a w szczególności o osoby, które je prowadzą. Jest to więc zaufany partner, który stoi obok Klienta na każdym etapie zarówno zakupu, jak i posiadania, gwarantując ofertę usług na wysokim poziomie, nowoczesne technologie oraz innowacyjne produkty do indywidualizowana swojego samochodu.
Przede wszystkim, Mopar oferuje swoim Klientom szeroką gamę akcesoriów, stworzonych na miarę dla samochodów Grupy FCA. Dostępne  w katalogu produkty są wyjątkowe, ponieważ zostały opracowane w bezpośredniej współpracy z platformą projektową samochodu. W doskonałej harmonii z tag-line „At your service" również oficjalna strona Mopar.eu zmienia swoją szatę graficzną, służąc coraz lepiej Klientom, Dealerom i Autoryzowanym Stacjom Obsługi. Na stronie nastąpiło przeorganizowanie treści, przedstawiających teraz w sposób prosty, jasny i interaktywny świat oraz wartości Mopar. Na przykład, ze strony Mopar.eu można łatwo przejść do zakładki Dealer Locator, w której można znaleźć Dealerów zlokalizowanych najbliżej Klienta, zgłosić problemy specjalnemu zespołowi wsparcia lub poznać akcesoria przeznaczone do samochodów FCA. Nie zabrakło też miejsca na informacje o przeglądach, oryginalnych części zamiennych, gwarancji i ogólnie o całym zakresie produktów i usług posprzedażnych Grupy FCA. Ponadto, wystarczy kilka kliknięć, aby poznać ofertę posprzedażową poszczególnych marek FCA lub wejść do Prywatnej zakładki, zapewniającej ekskluzywne usługi, oferty i funkcjonalności właścicielom samochodów Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Abarth i Fiat Professional.
W Autoryzowanych Stacjach Obsługi, Klient może zawsze liczyć na kompetencję i szybkość wykonywania napraw, mając przy tym pewność użycia oryginalnych części zamiennych. Oprócz profesjonalizmu świetnie wyszkolonych pracowników oraz wysokiej jakości używanych produktów, sieć FCA może liczyć na efektywność 21 centrów dystrybucji części znajdujących się na obszarze EMEA, które umożliwiają bieżące zaopatrzenie punktów obsługi. Świadczy o tym na przykład brązowy medal World Class Logistic, przyznany w 2015 roku Centrum Dystrybucji w Volverze koło Turynu.

Kolejną mocną stroną Mopar jest obsługa Klienta, która, również dzięki operatorom Customer Services Centre w Arese, każdego dnia udziela informacji i rozwiązuje problemy Klientów FCA, obsługując 22 rynki i odpowiadając w 25 różnych językach.

Wszystko to pod hasłem maksymalnej przejrzystości i szybkości.
Aby zapewnić Klientowi całkowicie beztroską jazdę, Mopar oferuje również kontrakty serwisowe Mopar® Vehicle Protection, obejmujące szeroką i elastyczną gamę gwarancji rozszerzonych oraz planów przeglądów, które można przenieść na nowego właściciela, w przypadku sprzedaży samochodu. Każdy plan oferuje różne poziomy pod względem długości trwania oraz przebiegu i jest tak opracowany, aby spełnić różne potrzeby poszczególnych Klientów, gwarantując w ten sposób doskonałe funkcjonowanie samochodu na przestrzeni lat.

Więcej informacji o produktach i usługach Mopar świadczonych na obszarze EMEA znajduje się na stronie http://www.mopar.eu/eu/it/mopar.

Powstanie Mopar w Stanach Zjednoczonych.
W 1937 roku, sześć lat po stworzeniu zakładu Chrysler Motors Parts Corporation na terenie kompleksu przedsiębiorstw Highland Park w Michigan, grupa ekspertów od marketingu została poproszona o wybranie nazwy płynu przeciw zamarzaniu używanego w samochodach Chrysler.

Wybraną nazwą było Mopar.
Jedną z pierwszych okazji, kiedy to publiczności została zaprezentowana nazwa Mopar był moment, w którym Chrysler otrzymał zamówienie na paradę otwierającą coroczną konwencję Shriners, która odbywała się w 1937 roku w Detroit. Firma zbudowała wysokiego na trzy metry wielbłąda, stworzonego w całości z części samochodowych z dwoma bocznymi tablicami z napisem: „Mr. Mopar." Na czele floty ustawiono prowadzącego wielbłąda, małego „mechanicznego człowieczka" nazwanego ACCY (akcesorium).

Lata 40. i 50.
W latach 40., podczas wojny, Mopar i Chrysler rozszerzyły swoją działalność, produkując części, broń i pojazdy wojskowe. Tak jak w przypadku wszystkich dużych producentów, wszystkie zasoby zostały zainwestowane w  zwycięstwo w II wojnie światowej. Od połowy dekady, po zakończeniu wojny, Mopar przeniósł się do zakładu Jefferson Avenue w Detroit i w 1947 roku uruchomił program szkoleniowy Master Tech, specjalnie opracowany do doskonalenia umiejętności techników z Chryslera.

W 1953 roku Mopar zwiększył zarówno liczbę zakładów na terenie kraju, jak i ilość oferowanych części. Przy ogólnej aprobacie, w Center Line w Michigan otwarty został Mopar Parts Depot, ogromny i dynamicznie działający magazyn, czynny do dzisiaj. Aktualnie obiekt zatrudnia ponad 1300 pracowników i jest bazą wysyłkową dla ponad 16,5 miliona części wysyłanych na cały świat.
Wraz z powstaniem silnika HEMI, samochody wyścigowe Grupy Chrysler pojawiły się na torach wyścigowych, wprowadzając po raz pierwszy koncepcję wysokich osiągów, które szybko stały się filarem nowej „osobowości" marki Mopar.

Lata 60. i 70.: Mopar w erze wysokich osiągów.
Lata 60. naznaczyły się ewolucją marki Mopar. Gama produktów Mopar wzbogaciła się o części elektryczne i szklane, natomiast wyścigi stały się elementem porównawczym pomiędzy samochodami. W latach 1962-1964, Chrysler zaprezentował silniki oraz wysokiej klasy package car Max Wedge, rozkochując Amerykanów w mocnych samochodach.
Jednozcesnie, grupa inżynierów Chryslera, określających się jako „Ramchargers", pracowała nawet w nocy i w weekendy nad zwiększeniem prędkości swoich samochodów. Nowopowstałe części dały początek marce Mopar Direct Connection, zarezerwowanej dla samochodów wyścigowych. Początkowo części Direct Connection były przeznaczone tylko i wyłącznie dla zawodowych kierowców, ale z upływem czasu, zaczęły być sprzedawane wszystkim tym, którzy marzyli, by opanować tor. Kierowcą, który dostrzegł taką potrzebę, był „Big Daddy" Don Garlits, innowator, ikona i mistrz drag racing, który przez całe życie był ambasadorem marki Mopar. Nazwy Garlits i Mopar były ze sobą powiązane przez całą jego legendarną karierę.
Zwycięstwo na torze oznaczało sprzedaż w salonach, a Chrysler ze swoimi „package car",  potrafił wykorzystać tę okazję. Największy silnik wyścigowy, 426 HEMI, podbił tory w 1964 roku, natomiast w 1966, 426 Street HEMI stał się królem szos. Na przełomie lat 60. i 70. niektórzy entuzjaści osiągów Chryslera-Dodge i Plymouth-  rozpoczęli kojarzyć markę Mopar ze swoimi samochodami. Również konkurencja zaczęła czuć respekt przed tą nazwą.
Ostatnie „package car" z tamtego okresu pojawiły się w 1968, kiedy to Chrysler wyprodukował serię samochodów HEMI Super Stock Dodge Dart oraz Plymouth Barracuda. Spuścizna ta nigdy nie zaniknie, gdyż pojazdy te do tej pory są jednymi z najszybszych w kategoriach Super Stock zawodów NHRA. Co roku Mopar składa hołd tym samochodom, sponsorując specjalny Mopar HEMI Challenge w ramach zawodów NHRA.

Poza tym, w latach 60., Mopar  jako pierwszy zaoferował specjalny system wysyłek części, proponując nowy standard usług detalicznych. System ten odniósł sukces, został usprawniony i ponownie wprowadzony końcem lat 90..

Inne zmiany na horyzoncie.
Lata 70. i 80. przyniosły wiele zmian w przemyśle motoryzacyjnym, spowodowanych rygorystycznymi kontrolami emisji spalin, niedoborem benzyny oraz schyłkiem ery „muscle car". Wprowadzenie Direct Connection, wysokiej jakości części Mopar zostało entuzjastycznie przyjęte przez wszystkich miłośników mocnych silników i nie tylko przez zawodowych kierowców; jakiś czas po tym, zmieniła się nazwa na Mopar Performance, aby zaakcentować bogate dziedzictwo Mopar. Tymczasem, w 1987 roku Chrysler nabył dobra American Motors i marka Jeep stała się członkiem rodziny, wnosząc dodatkowo części i akcesoria Jeep do szerokiej gamy Mopar.
Mopar Service and Parts Division z powodzeniem wkraczał na nowe ścieżki, obierając sobie całkowicie nowe cele i marzenia. Funkcjonująca początkowo tylko jako dostawca części i usług marka, przygotowywała się do wejścia w nowy wiek, jako wzorcowy brand nie tylko w branży części zamiennych, ale również usług i Obsługi Klienta.

Świt nowego wieku.
W latach 90. podwaliny marki Mopar umocniły się. Dzięki programom takim jak Mopar College Automotive Program (CAP) podkreślono znaczenie szkolenia technicznego. We współpracy z krajowymi instytucjami organizującymi zaawansowane szkolenia, CAP, program stażów szkoleniowych wspierany przez Mopar, nadal dostarcza wykwalifikowanych i kompetentnych techników dla całej branży  samochodowej.

W przededniu nowego tysiąclecia, szkolenie i technologia stanowiły hasło przewodnie marki Mopar. Wśród nowości były także nowy design logo Mopar Omega M, zintegrowane cylindry w nowym silniku  HEMI Gen III i częstsza obecność marki Mopar w zawodach sportowych.

Podążając w kierunku globalnego świata, stworzonego z pojazdów, techniki i zaawansowanych narzędzi,  Mopar był wreszcie gotowy stać się liderem  świata posprzedaży. 

Zaangażowanie w obsługę Klienta.
W 2008 roku, Mopar zaprezentował nową inicjatywę Mopar Express Lane, business model szybkiej wymiany oleju i przeglądu oświetlenia, który zrewolucjonizował koncepcję wykonywania przeglądów okresowych u dealerów.  Szybkość obsługi, brak konieczności wcześniejszego umawiania wizyty i konkurencyjne ceny to składniki sukcesu, dzięki którym w 2016 roku otwarto w Stanach Zjednoczonych tysięczny punkt Mopar Express Lane.

Mopar skupił się na innowacjach technologicznych zaprojektowanych w celu udoskonalenia obsługi Klienta. Przedstawiono wiele ważnych nowości dla branży, między innymi pierwsze aplikacje na smartfony do zarządzania informacjami na temat pojazdów oraz wiTECH, oprogramowanie diagnostyczne dla dealerów wykorzystywane przez mechaników Mopar w celu uproszczenia procesów naprawczych. 

W 2008 roku, w hołdzie dla chlubnej przeszłości, Mopar zaprezentował Mopar Dodge Challenger Drag Pak, swój pierwszy „package car" w ciągu 40 lat stworzony w jednym zakładzie. 100 pierwszych egzemplarzy rozeszło się jak ciepłe bułeczki, a zapasy nowych modeli Drag Pak wyczerpały się w następnych latach.

W 2010 roku, marka wyprodukowała pierwszą z kilku serii pojazdów limitowanej edycji, Mopar '10 Challenger. Produkcja ograniczyła się do 500 sztuk, zmodyfikowanych w fabryce przy użyciu części zamiennych i akcesoriów Mopar. Były też inne samochody Mopar w limitowanej edycji produkowane w fabryce: Mopar '11 Charger, Mopar '12 300, Mopar '13 Dart, Mopar '14 Challenger, Mopar '15 Dodge Charger R/T i Mopar '16 Ram Rebel.

Marka globalna.
W ostatnich latach Mopar przyspieszył swój proces transformacji w markę odpowiedzialną za obsługę pojazdów FCA na całym świecie. Nowe podejście, które umieszcza Klienta w centrum uwagi, świetnie oddaje hasło „At Your Service". W 2016 roku działało ponad 1750 serwisów Mopar Express Lane w ponad 20 krajach na całym świecie. Dodatkowo, marka wzięła udział w najważniejszych międzynarodowym salonach samochodowych.

Sieć złożona z 11 Mopar Custom Shop oferuje Klientom możliwość zamawiania akcesoriów Mopar na etapie zamawiania pojazdu i odbioru samochodu już wyposażonego w akcesoria bezpośrednio u dealera.  Najnowsze Mopar Custom Shop zostały zainaugurowane pod koniec 2015 roku w Meksyku i Brazylii. W 2016 roku, w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto budowę dwóch nowych Parts Distribution Center, które wkrótce dołączą do aktualnej sieci złożonej z ponad  50 centrów w ponad 20 krajach, obsługując Klientów i dealerów na całym świecie.

Doświadczenie serwisowe marki  Mopar zostało dodatkowo ulepszone w 2012 roku, dzięki wprowadzeniu wiADVISOR-a, narzędzia służącego do przyjmowania samochodu do warsztatu, bazującego na tablecie, które jest w stanie pobrać z komputera pokładowego dane pojazdu i Klienta i połączyć się z baza danych Grupy, aby skrócić czas przebywania Klienta w warsztacie.  

Podczas swojej światowej ekspansji, Mopar pozostał wierny swojemu DNA, wspierając drag racer biorących udział w National Hot Rod Association (NHRA), od amatorów po zawodowców.  Marka była sponsorem mistrzostw  Pro Stock NHRA w latach 2012 i 2013. Zespoły Dodge Charger R/T, sponsorowane przez Mopar, m.in. Don Schumacher Racing, zdominowały kategorię NHRA Funny Car, zdobywając cztery główne puchary w ostatnich sześciu latach i mając nadzieję na zdobycie pucharu  Manufacturers Cup  przez marki Mopar i Dodge w edycji 2016 Mistrzostw NHRA. 

Mopar kontynuuje produkcję części zamiennych i akcesoriów, pomagając właścicielom tworzyć samochody, które odzwierciedlają ich styl życia. Marka wprowadziła nową gamę części zamiennych Jeep Performance oferującą miłośnikom jazdy terenowej części zamienne gotowe stawić czoła wszelkim wyzwaniom, a pod koniec 2016 roku, wprowadziła na rynek nowe Mopar Crate HEMI Engine Kits, pozwalając pasjonatom zamontować nowoczesny silnik HEMI w zabytkowych samochodach z roku 1975 lub wcześniejszych.

Od prawie 80 lat, Mopar jest obecny na ponad 150 rynkach, oferując kompletny pakiet usług serwisowych i bogatą gamę produktów składającą się z ponad 500 000 części zamiennych i akcesoriów, pokonując długą drogę, która rozpoczęła się bardzo skromnie od producenta produktów przeciw zamarzaniu.

Prymaty i innowacje Mopar.
W trakcie 80 lat swojego istnienia, marka Mopar wprowadziła na rynek wiele nowości w swojej branży, do który należą między innymi: 

  • aplikacja do zarządzania informacjami podróżnymi: pierwsza, która wprowadziła aplikację do zarządzania informacjami na temat pojazdów na smartfony, nowy kanał komunikacji z Klientami,
  • wiADVISOR: pierwsza, która wprowadziła narzędzie do obsługi serwisowej w warsztacie bazujące na tablecie,
  • electronic Vehicle Tracking System (EVTS): pierwsza, która posiada w sprzedaży nowe, innowacyjne urządzenie lokalizacji pojazdu, które wysyła do właściciela wiadomość tekstową w przypadku, gdy samochód jest prowadzony z nadmierną prędkością lub zbyt daleko, na podstawie ustawionych wcześniej parametrów,
  • Wi-Fi: pierwsza, która zaoferowała Klientom w ich samochodzie bezprzewodowy hot spot,
  • instrukcje obsługi w formie elektronicznej: pierwsza, która wprowadziła instrukcje obsługi w formacie DVD i krótki przewodnik użytkownika.

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia


Pobierz

Zdjęcia powiązane


Załączniki