Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

22 kwi 2017

Pierwszy etap z Taorminy do Cefalù.

W dniu 21 kwietnia 2017 r. w Taorminie ruszył pierwszy etap Targa Florio 2017. Szczególny podziw wzbudziła Giulia GTA, pochodząca z kolekcji Muzeum w Arese, zwanego „Wehikułem Czasu". Na jej „pokładzie" znalazła się wyjątkowa załoga - Fabrizio Curci, szef marki Alfa Romeo EMEA oraz Giorgio Sivocci, wnuk sławnego Ugo Sivocci, który zwyciężył Targa Florio w 1923 roku, zasiadając za kierownicą Alfy Romeo RL.

W dniu 21 kwietnia 2017 r. w Taorminie ruszył pierwszy etap Targa Florio 2017. Szczególny podziw wzbudziła Giulia GTA, pochodząca z kolekcji Muzeum w Arese, zwanego „Wehikułem Czasu".  Na jej „pokładzie" znalazła się wyjątkowa załoga - Fabrizio Curci, szef marki Alfa Romeo EMEA oraz Giorgio Sivocci, wnuk sławnego Ugo Sivocci, który zwyciężył Targa Florio w 1923 roku, zasiadając za kierownicą Alfy Romeo RL. Również za sprawą Ugo Sivocci, w sportowych samochodach Alfy Romeo wykorzystywany jest sławny znaczek czterolistnej koniczyny: to właśnie przy okazji Targa Florio w 1923 roku, kazał on umieścić na osłonie chłodnicy swojego samochodu biały kwadrat, a w nim czterolistną zieloną koniczynę. Wyścigi zakończył brawurowo i sukces Sivocci przekonał przesądnych o skuteczności tego oryginalnego amuletu.

Giulia GTA (1965).
Pośród Alf Romeo z lat 60. XX w., które najbardziej zapadły w pamięć miłośników marki, pierwszoplanową rolę zajmuje Giulia Sprint GTA, niezaprzeczalna gwiazda wyścigów. Jej kształt jest prawie taki, jak seryjnego GT stworzonego przez Bertone: tworząca nazwę litera A oznacza „odciążony", podkreślając najgłębszą modyfikację w porównaniu do normalnej wersji Sprint GT. Stalowa karoseria została zastąpiona niezwykle lekkimi panelami wykonanymi ze stopów lekkich i dzięki eliminacji materiałów tłumiących, uproszczeniu elementów wyposażenia i zastosowaniu 14" obręczy kół z magnezu,  umożliwiła zmniejszenie masy o ponad 200 kg, co przełożyło się w sumie na zredukowanie wagi do 745 kg w stosunku do 950 kg szosowej wersji. Również silnik z dwoma wałkami o pojemności 1570 cm3 uległ zmianom, które pozwoliły na zwiększenie mocy do 115 KM, co przełożyło się na możliwość uzyskania maksymalnej prędkości wynoszącej ponad 185 km/h. Pochodzący z Muzeum egzemplarz może się również pochwalić konfiguracją do użytku cywilnego, która różni się od Sprint GT tylko kilkoma szczegółami, w tym prostszymi klamkami, lżejszym „scudetto", przednimi wlotami powietrza, obręczami kół ze stopów lekkich oraz specyficzną tapicerką.

Taormina.
Taormina położona jest na zboczu góry w niesamowitym krajobrazie. Nie jest to jednak li tylko modna miejscowość turystyczna, ale miejsce, które zachowało antyczny urok, wielkie piękno, które swoimi korzeniami sięga IV wieku p.n.e., kiedy została założona. Od teatru greckiego, poprzez wspaniałe średniowieczne kościoły aż po zapierający dech w piersiach widok na zatokę Naxos i Etnę: wszystko w Taorminie przykuwa wzrok. Zostawiając za sobą tę perłę Morza Jońskiego,  trasa wiodła w kierunku północno-zachodnim, pokonując dolinę Alcantara, żeby ponownie zejść ku morzu w miejscowości Brolo. Publiczność zgotowała gorące przyjęcie uczestnikom w Capo d'Orlando, ożywionej morskiej miejscowości tyrreńskiego wybrzeża w drodze do Cefalù.

Cefalù.
Malownicza trasa tyrreńskiego wybrzeża, kończy się uroczym punktem docelowym: wzrok przyciągają place, ulice i kościoły tej średniowiecznej miejscowości. To zasługa kamiennych zaułków, mieniących się miodowym kolorem budynków, mozaiek katedry oraz odcinającego się od tła budynku Rocca. Niebieskie morze delikatnie obmywa długą, piaszczystą plażę, a z góry wydaje się wręcz cętkowane - to za sprawą ożywiających nabrzeże łodzi i kutrów rybackich.

Urok Targa Florio tkwi w niezwykłym połączeniu widoków, które może zaoferować, gorącą pasję tłumu oraz dźwięk silników, które zapisały najchlubniejsze karty w historii motoryzacji. Związek pomiędzy wyścigami a Alfą Romeo jest nierozerwalny, a sportowa tradycja marki jest reprezentowana przez niezwykle cenne zabytkowe egzemplarze zarówno Giulii, jak i Stelvio, pierwszego SUV-a Alfy Romeo. Również w tym przypadku mamy do czynienia z niezwykłym mariażem pomiędzy mechaniką, emocjami, technologią i pasją. Te dwa „dzieła" reprezentujące nowy wzorzec marki korzystają z chlubnej przeszłości i jednocześnie proponują rozwiązania i innowacje będące w stanie zrewolucjonizować ich segmenty. Bezkompromisowe osiągi i ogromna przyjemność jazdy, a wszystko to za sprawą najlepszych rozwiązań z dziedziny inżynierii, mechaniki i motoryzacji. Oprócz tego, sportowy styl, który zaskakuje pięknem i czystością linii i wywołuje zachwyt wśród publiczności Targa Florio.

Pozostała zawartość