Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

28 wrz 2017

W sercu Paryża otwarto wystawę „Z miłości do wyścigów”.

Do 21 listopada br. w Paryżu można zobaczyć wystawę zatytułowaną „Z miłoścido wyścigów". Jest to „podróż" opowiadająca o dwóch słynnych włoskich wyścigach: Mille Miglia i Targa Florio, które przyczyniły się do stworzenia sportowej legendy marek Alfa Romeo, Fiat i Abarth. Aby ponownie przeżyć niektóre z sytuacji zapisane na kartach historii, obfitującej w sukcesy na drogach i torach całego świata, trzeba spróbować zrozumieć, jak na przestrzeni lat i na wymagających trasach wyścigów, zrodził się ten bezcenny dorobek stylu i techniki, którego efektem są współczesne samochody.

  • Do 21 listopada br. MotorVillage Rond-Point na Champs-Elysées gości ekscytującą wystawę, która jest wyrazem hołdu dla dwóch legendarnych wyścigów: Mille Miglia i Targa Florio.
  • Cenne, zabytkowe samochody oraz autorskie zdjęcia, pozwalają szerokiej publiczności poczuć atmosferę panującą na wyścigach teraz i kiedyś.
  • Na wystawie zaprezentowane są niezwykle rzadkie samochody, takie jak Alfa Romeo RL Super Sport MM z 1927 roku oraz 33 TT 12 z 1975 roku, należące do kolekcji zabytków FCA Heritage.

Do 21 listopada br. w Paryżu można zobaczyć wystawę zatytułowaną „Z miłoścido wyścigów". Jest to „podróż" opowiadająca o dwóch słynnych włoskich wyścigach: Mille Miglia i Targa Florio, które przyczyniły się do stworzenia sportowej legendy marek Alfa Romeo, Fiat i Abarth.
Aby ponownie przeżyć niektóre z sytuacji zapisane na kartach historii, obfitującej w sukcesy na drogach i torach całego świata, trzeba spróbować zrozumieć, jak na przestrzeni lat i na wymagających trasach wyścigów, zrodził się ten bezcenny dorobek stylu i techniki, którego efektem są współczesne samochody.

Gospodarzem sugestywnego MotorVillage Rond-Point na Champs-Elysées jest Salon marek FCA, zlokalizowany w samym sercu francuskiej stolicy, miejsce spotkań przy okazji różnych imprez kulturalnych, w poszukiwaniu włoskiego stylu, we wszystkich jego przejawach. Wystawa „Z miłości do wyścigów" pozwala licznej publiczności poczuć atmosferę panującą na wyścigach teraz i kiedyś: na wystawie zestawione są niezwykłe zabytkowe samochody, który brały udział w tych dwóch wyścigach z przepięknymi zdjęciami Giacomo Bretzela, fotografa o międzynarodowej sławie, który wiele razy fotografował historyczne wyścigi.
Wśród niezwykle rzadkich okazów, na wystawie wyróżniają się dwa samochody Alfa Romeo - RL Super Sport MM z 1927 roku oraz 33 TT 12 z 1975 roku - pochodzące z Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazywanego „Wehikułem czasu" i należące do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA.

Zaprojektowana przez genialnego inżyniera Carlo Chiti, Alfa Romeo 33 TT 12 z przestrzenną ramą, zadebiutowała w Spa w 1973 roku i umożliwiła marce zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Konstruktorów w 1975 roku, zdobywając siedem zwycięstw na osiem rozegranych. Szczególnie samochód ten wyróżnił się podczas Targa Florio, kiedy to Nino Vaccarella i Arturo Merzario zdobyli za jego kierownicą dziesiąte zwycięstwo w legendarnym rajdzie. To właśnie podczas wyścigów rozgrywanych na Sycylii, marka Alfa Romeo zapisała kilka z najpiękniejszych kart swojej sportowej historii, zajmując 10 razy pierwsze miejsce, 3 razy drugie, 7 razy trzecie miejsce oraz pokonując 10 najszybszych okrążeń. Pula zdobytych nagród wzbogaciła się też o dwa rekordy: ilość kolejnych zwycięstw pod rząd (6 odniesionych w latach od 1930 do 1935) oraz w sumie pięć podwójnych podium. Do nich dołączyły liczne zwycięstwa w swojej klasie zdobyte przez Giulietty SZ oraz Giulie GTA, TZ i TZ2.

Niezwykle rzadki jest również drugi wystawiany w Paryżu samochód Alfa Romeo: RL Super Sport MM, który był pierwszym modelem z logo węża biorącym udział w rajdzie Mille Miglia - „najpiękniejszym na świecie podróżującym muzeum", jak twierdził Enzo Ferrari - który po raz pierwszy odbył się w 1927 roku.
Historia marki Alfa Romeo związana jest podwójnie z tym legendarnym rajdem: Scuderia Alfa Romeo otrzymała 11 zwycięstw na 27 edycji, w których brała udział, ustanawiając w ten sposób rekord, który już nigdy nie zostanie pobity. Zaprojektowana przez Giuseppe Merosi, RL Super Sport została wyprodukowana w latach 1922-1927 w 393 egzemplarzach; był to pierwszy sportowy model mediolańskiej marki i zdobył on ponad 90 zwycięstw.

Dodatkowe informacje na temat cennej kolekcji FCA Heritage dostępne są pod adresem www.fcaheritage.com, na portalu, który ma być punktem odniesienia dla wszystkich zainteresowanych historią, imprezami i inicjatywami z udziałem samochodów zabytkowych włoskich marek Grupy. Na stronie tej miłośnicy będą mieli możliwość zapisania się do Newsletter FCA Heritage i dzięki temu być zawsze na bieżąco z działalnością i usługami, które będą stopniowo udostępniane dla poszczególnych marek Grupy. Właściciele zabytkowych samochodów Alfa Romeo, Fiat i Lancia będą z kolei mogli składać wnioski online o „Certyfikat pochodzenia" swojego samochodu.

Oprócz dwóch zabytkowych samochodów pochodzących z Muzeum Alfy Romeo, publiczność ma szansę zobaczenia niezwykle rzadkiego Maserati Tipo 63 „Birdcage" - modelu, który wyróżnił się na Targa Florio w 1961 roku - oraz Fiata Abartha 750 Coupé Zagato, dla upamiętnienia zwycięstwa tego modelu w swojej kategorii na Mille Miglia w 1957 roku. Obydwa samochody pochodzą z prywatnych kolekcji.

Wreszcie, należy przypomnieć, że wystawa „Z miłości do wyścigów" jest również idealną okazją, aby z bliska poznać ostatnie nowości z gamy FCA: od Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio poprzez Alfę Romeo Stelvio, Abartha 124 spider, Abartha 695 XSR Yamaha Limited Edition, aż po Fiata Spider 124. Jest to najlepszy dowód na to, jak silna jest więź łącząca samochody z przeszłości z tymi aktualnie produkowanymi, na których widnieje logo Alfy Romeo, Fiata czy Abartha.

Pozostała zawartość