23 kwietnia 2017

Zachwycająca sceneria ostatniego etapu.

Ostatni etap Targa Florio 2017 przebiega przez kultowe miejsca Sycylii, te, które najczęściej widzimy na  widokówkach z tej pięknej wyspy. Spektakularny przejazd do Monreale, miejsca, w którym normańscy królowie chronili się, aby odpocząć od trudów wojny i rządzenia Sycylią. Kierowcy natomiast zatrzymują się, aby podziwiać katedrę: znany i ceniony na całym świecie zabytek, wyróżniający się swoim różnorodnym stylem, w którym przenikają się elementy architektury Europy Północnej i sztuki arabskiej.
Samochody kierują się później w stronę Segesta, około piętnaście kilometrów od Alcamo i Castellammare del Golfo. To, co pozostało dzisiaj z antycznego greckiego miasta, stanowi jedno z najbardziej sugestywnych wykopalisk archeologicznych na świecie, które obejmuje teatr na szczycie wzgórza oraz zachowaną w doskonałym stanie, niedokończoną dorycką świątynię. Teatr został zbudowany na najwyższym szczycie Monte Barbaro, na tyłach agory, która była już miejscem kultu wiele wieków wcześniej. Za scenografię służy jej rozpościerająca się aż po horyzont przepiękna panorama morza i wzgórz. 

1600 Spider „Duetto" (1966).
Jeśli mowa o kultowym pięknie i przykuwającym wzrok stylu, to nie można pominąć 1600 Spider „Duetto". Model ten zadebiutował w 1966 roku, prezentując się w oryginalnym i niekonwencjonalnym wzornictwie, dzieła Pininfariny, który wyraźnie odróżniał się od innych wersji z gamy Giulii, dzięki niskiemu przodowi oraz kształtowi tyłu, całkowitemu przeciwieństwu ściętego tyłu, który wyróżniał sedany. Mechanika pochodziła z Giulii Sprint GT, przy zwiększonej do 109 KM mocy przy 6000 obrotach i rozstawem osi równym 225 cm: osiągi i przyjemność jazdy plasowały go na mocnej pozycji u szczytu jego segmentu, dzięki maksymalnej prędkości 182 km/h, napędowi na tył i zawieszeniu z niezależnymi kołami. Spider zyskał międzynarodową popularność, dzięki niezapomnianej roli w filmie „Absolwent", w którym za jej kierownicą siedział Dustin Hoffman. Samochód był produkowany aż do 1994 roku w czterech seriach i różnych wersjach: była to zdecydowanie długa kariera.

Alfa Romeo ON AIR.
Targa Florio kończy się powrotem do Palermo, po czterech dniach wielkich emocji zbieranych bezpośrednio w nowej Media Unit mobile Alfy Romeo ON AIR. Specjalna ekipa śledziła zawody krok po kroku, opowiadając o społecznych i kulturowych aspektach zawodów i zbierając opinie bohaterów i fanów, którzy zagrzewają do działania: to prawdziwy sekret sukcesu, który trwa od ponad stu lat. „Kontynuujcie moje dzieło, ponieważ stworzyłem je, by podjąć walkę z czasem"- takie było życzenie Vincenzo Florio, życzenie, które spełniane jest corocznie. Obecność cennych, zabytkowych egzemplarzy Alfy Romeo, głównego sponsora 101. edycji, jest potwierdzeniem szczególnego zainteresowania FCA zabytkowymi samochodami oraz imprezami doceniającymi sportową tradycję własnych marek.

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia


Pobierz

Zdjęcia powiązane


Załączniki


Linki